Advisor adviseert Homan Elektrotechniek BV

Familiebedrijf Homan Elektrotechniek BV (Homan) brengt al sinds 1937 door heel Nederland sfeer. Onder leiding van de 3e generatie Homan verhuurt het bedrijf aggregaten voor kermissen en evenementen en feestverlichting voor winkelcentra. Het merendeel van de 35 medewerkers werkt op locatie om de gehuurde materialen te installeren en demonteren. Maximale telefonische bereikbaarheid is hierbij van cruciaal belang. In 2013 koos Homan voor een samenwerking met KPN Excellence Partner Advisor ICT Solutions. Account Manager Cheray Oudhoff vertelt waarom.

Op zich hebben aggregaten en feestverlichting, behalve elektriciteit, niet veel met elkaar gemeen. En juist daarom gaan ze in de bedrijfsvoering van Homan prima samen. Cheray: ‘Als het seizoen voor de feestverlichting in januari afgelopen is, start het seizoen voor de buitenevenementen en kermissen langzaam op. En vice versa. Hierdoor hebben we continue stroom aan opdrachten.’ Ondanks dat beide producten redelijk conjunctuur gevoelig zijn, heeft de crisis nauwelijks invloed gehad op die continuïteit in opdrachten. Cheray: ‘Enerzijds hebben we dat te danken aan de opkomst van ledverlichting. Hierdoor kunnen onze klanten soms wel tot 80% besparen op hun elektriciteitskosten. Anderzijds sluiten we met de meeste klanten een contract voor vijf jaar. De investeringen in aggregaten en op maat gemaakte feestverlichting zijn veel te hoog om in een kortere tijd terug te kunnen verdienen.’

De materialen die Homan verhuurt, liggen opgeslagen in vijf opslagloodsen in Mijdrecht en ’s Heerenberg. Van daaruit worden ze uitgeleverd aan klanten. Cheray: ‘We leveren onze materialen af door heel Nederland. In de kleinst denkbare plaatsen. Omdat de meeste van onze mensen onderweg of in de loodsen werken, zijn mobiele telefoons niet meer uit ons werkproces weg te denken. En de ontvangst moet overal even goed zijn.’ Medio 2013 was het toenmalige mobiele telefoniecontract van Homan bij KPN aan herziening toe. Cheray: ‘In de jaren hieraan voorafgaand zijn we nog al eens geswitcht van provider. Om uiteindelijk toch weer bij KPN uit te komen. KPN heeft nu eenmaal het beste netwerk is onze ervaring.’

Advisor ICT Solutions was een van de KPN Partners die een offerte mocht uitbrengen. Cheray: ‘Dat deden ze goed. Ze lieten in hun aanbieding zien dat ze er alles aan gedaan hadden om voor ons de beste deal bij KPN te sluiten. Zo had onze contactpersoon per aansluiting een analyse gemaakt van het belgedrag. En daaraan het best passende abonnement gekoppeld. We kregen echt een aanbieding op maat. Dat gaf ons vertrouwen in een goede samenwerking; daarom hebben we voor Advisor gekozen.’

Rechtstreeks zakendoen met KPN was voor Homan geen optie. ‘De KPN is een grote organisatie, waar je echt de weg moet kennen om de juiste abonnementen af te kunnen sluiten. Advisor kent die weg als geen ander. Bij Advisor hebben we één vaste contactpersoon. Eén telefoontje is genoeg om onze vraag beantwoord te krijgen. Dat werkt erg prettig.’

Dat Advisor gevestigd is op een steenworpafstand van Homan is zeker niet doorslaggevend geweest bij Homans keuze. ‘Natuurlijk is het makkelijk dat ik zo naar binnen kan lopen voor het ophalen van een bijvoorbeeld een nieuwe simkaart. In principe doen we ook graag zaken met bedrijven die in deze regio gevestigd zijn. Maar de dienstverlening moet wel goed zijn.’

In de praktijk blijkt de dienstverlening van Advisor zo goed te zijn als de offerte deed vermoeden. ‘Het daadwerkelijke afsluiten van de nieuwe mobiele abonnementen verliep goed en heeft uiteindelijk geleid tot een structurele kostenbesparing op onze mobiele telefoniekosten. Zonder af te doen aan de kwaliteit van het netwerk en de door Advisor geboden service. Onze contactpersoon blijft ons belgedrag bijvoorbeeld structureel monitoren. Als daar aanleiding toe is, past hij onze abonnementen daarop aan. Zo weet ik dat we nooit te veel betalen. Dat geeft mij een gerust gevoel.’

Bron:http://www.advisor.nl/adv-cases/maatwerk-in-mobiele-telefonie

Plaats een reactie