Met onze smartverlichting geven we inzicht in de bezoekersstromen

Datagedreven strategische en zakelijke beslissingen laten de omzet en winst stijgen: bezoekersdata zijn tegenwoordig onmisbaar in de strategie van winkels en winkelcentra. Zorg dat je niet achterblijft en breng de klantactiviteit van jouw winkelcentrum in kaart.

Gedrag begrijpen

Bezoekersdata geven input die je kunt gebruiken om je te onderscheiden van de concurrentie. Als winkeleigenaar krijg je bijvoorbeeld inzicht in: hoelang iemand in je winkel blijft, de route die mensen bewandelen en waar producten het beste geplaatst kunnen worden. Daarnaast leer je onder andere begrijpen of mensen in jouw winkel meer geneigd zijn uit te geven op een bepaalde dag of tijdstip. Als je een winkelcentrum hebt dan krijg je inzicht in de druktepatronen, de prestaties van de winkels, de impact van nieuwe winkels, de impact van evenementen, hoe er door het winkelcentrum bewogen wordt en meer.

Inzet personeel

Bezoekersdata maakt het mogelijk om de dagelijkse gang van zaken te optimaliseren door precies genoeg personeel in de winkel neer te zetten om klanten tevreden te stellen en een positieve ervaring te bieden. Wanneer je data goed benut, biedt dit vele kansen om de klantenservice te verbeteren. Daarnaast wordt het ook duidelijk wanneer het beste moment is om verkoopkansen te maximaliseren. 

Effect van campagnes

Door het juist verzamelen en gebruiken van de data, zie je duidelijk de impact van je marketing. Deze data laat onder andere zien wat de conversieratio is en uiteindelijk je ROI. Deze inzichten kun je gebruiken om het effect van verschillende marketing campagnes in je winkel te bepalen. Dit helpt je om de toekomstige marketingkoers te bepalen. 

Verkoop vs verkeer

Haal je in de winkel wel het juiste conversiepercentage? Bezoekersdata helpt winkeliers om de potentie van het verhogen van de verkopen en de winst in te schatten.
Het is niet genoeg om alleen naar de behaalde omzet te kijken. Het is veel nuttiger om te kijken naar de ratio van het verkeer vergeleken met het aantal verkopen.
Het wordt dan ook duidelijk dat winkels en winkelcentra die een betere klantervaring bieden een hogere conversieratio hebben.

De inzichten met bezoekersdata

  • Wat is het aantal bezoekers per dag of per uur?
  • Hoe lang blijven bezoekers in het winkelgebied of in jouw winkel?
  • Wanneer en hoe vaak komen bezoekers terug?
  • Welke winkelgebied genereert het meeste interesse?
  • Welke winkels trekken wel (of geen) bezoekers?
  • Wat is de impact van nieuwe winkels?
  • Wat is het percentage terugkerende klanten?
  • Hoeveel mensen gaan winkels binnen ten opzichte van passanten?